چرا همیشه احساس گرسنگی می کنیم؟


احساس گرسنگی

اگر احساس گرسنگی می کنید در حالی که آخرین باری که غذا خورده اید سه یا ۴ ساعت پیش بوده است این چندان نامتعارف نیست حتما بدن تان وعده غذایی بعدی را می خواهد. اما اگر تنها بعد از گذشت یک ساعت باز هم سر و صدای معده تان بلند شده و گرسنه تان شده است باید به وضع تان شک کنید. در ادامه سه عادت غلط غذایی که به این وضعیت دامن می زند را با هم بررسی می کنیم.

  1. به اندازه کافی آب نمی نوشید

بدن ما روزانه برای بهینه سازی عملکرد شناختی و جسمی به آب نیاز دارد. به طور متوسط یک زن روزانه حدود ۱۲ فنجان و مرد حدود ۱۶ فنجان آب بنوشد. در صورتی که این مقدار آب را در طول روز ننوشید، قطعا بدن تان دچار مشکل می شود. مخصوصا اگر ورزش یا فعالیت بدنی سنگینی می کنید و تعریق زیادی دارید، لازم است هر ۱۵ دقیقه یک فنجان آب بیشتر بنوشید. در واقع اگر فعالیت بدن تان ۶۰ دقیقه طول بکشد، باید ۲۰ تا ۳۰ اونس آب بیشتری دریافت کنید. یکی از ساده ترین راه هایی که به شما یادآوری می کند که آب بنوشید، این است که هممیشه یک بطری کوچک با خودتان حمل کنید.

آب که مادر همه مایعات است می تواند در کنترل احساس گرسنگی هم به شما کمک کند. زمانی که شکم تان از آب پر شده باشد معده تان این سیگنال را به مغز می فرستد که شما پر و به عبارتی سیر هستید.

ما معمولا احساس تشنگی نمی کنیم اما مدام احساس گرسنگی با ما است. مغزمان ممکن است احساس تشنگی و گرسنگی را با هم اشتباه بگیرد. به همین خاطر وقتی تشنه می شوید مغزتان به شما می گوید که باید غذا بخورید درحالی که در واقع به آب نیاز دارید.

برای آنکه مایعات بیشتری بنوشید می توانید انواع نوشیدنی های کم کالری و مفید را امتحان کنید. همچنین بطری آب تان را همیشه با خودتان داشته باشید. آن را در ماشین یا روی میز کارتان بگذارید و هر بار که آن را می بینید کمی آب بخورید.

در صورتی که می خواهید حجم غذاهای هر وعده را کاهش دهید می توانید قبل و بعد از غذا هم آب بنوشید تا مغزتان سیگنال سیری و پری را دریافت کند. البته این روند می تواند در گوارش تان اختلال ایجاد کند.

  1. احساس گرسنگی تان ناشی از کم خوردن فیبر است

فیبر اغلب یک بخش نادیده گرفته شده در رژیم های غذایی ماست. ما در خصوص مصرف کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها خیلی فکر می کنیم اما نیازمان به فیبر را نادیده می گیریم. مقدار فیبر مصرفی روزانه برای مردان ۳۸ گرم و برای زنان ۲۵ گرم است. اما گفته می شود که روزانه مقدار فیبر دریافت متوسط مردان کمتر از ۱۸ گرم و برای زنان کمتر از ۱۵ کرم است. می توانید با مطالعه مقادیر درج شده روی بسته بندی مواد غذایی مقدرا فیبر دریافتی تان را مشخص کرده و کم و کسری آن را برطرف کنید.

برای آنکه فیبر بیشتری دریافت کنید می توانید به جای استفاده از غذاهای کربوهیدراتی سفید مانند نان سفید، ماکارونی و برنج سفید از کربوهیدرات قهوه ای مانند نان و پاستای کامل و برنج و جو قهوه ای استفاده کنید. با همین کار مقدار فیبر موجود در رژیم غذایی تان ۴ تا ۵ گرم افزایش می یابد. یکی دیگر از منابع عالی فیبر، کتان است. در هر قاشق چای خوری از  تخم کتان ۳ گرم فیبر موجود است. دانه تخم کتان را می توانید بعد از صبحانه بجوید و یا شب با ماست یونانی میل کنید.

  1. مصرف کم سبزیجات

سبزیجات احساس گرسنگی را سرکوب می کنند چرا که تا ۹۰ درصد از محتوای آن ها را آب و فیبر تشکیل می دهد. گیاهان همچنین دارای مقدار کمی کالری هستند و مقدار کالری دریافتی روزانه تان را افزایش نمی دهند.

برای اینکه سبزیجان بیشتری دریافت کنید می توانید آن را در تمام وعده ها و میان وعده های خود بگنجانید. مثلا یک ساندویج تخم مرغ و کاهو برای عصر یا نان و پنیر و سبزی برای روز یا خورش ها و خوراک های سبزیجات گزینه های خوبی هستند. همچنین می توانید مستقیما و بدون هیچ تغییری آن ها را کنار وعده های غذایی میل کنید.

 

 

تهیه و تنظیم : هیئت تحریریه آریاسان

منابع:

www.7ganj.ir


براي خريد اينترنتي و آنلاين محصولات آریاسان اینجا کلیک کنید.

https://t.me/ariasunmed عکس-تلگرام

https://www.instagram.com/ariasunmed Insta-iCon-450x450

مجله سلامتپزشک خانواده پزشكي بهداشت دارو
مجله سلامتپزشک خانواده پزشكی بهداشت دارودرمان آریاسان الکامپ نمایشگاه الکامپ الکامپ آنلاین سلامت الکترونیکگردشگری آریاسان سیتی نت پاك سمن سوكام آریاسان سوپاك آریاسان مدی فارما تبلیغات پیشخوان نیازمندی ها کاریابیصرافیارزسکهطلاماشینملکزمینساختمانبورسبانکدولتملت رهبرمجلسقرآنکتابکنکوردانشجودانشگاهدانش بنیانورزشصدا سیمادینزندگیمردمامیدکاربیمهبیکاریجوانورزشاطلاعات فناوری کامپیوترسخت افزارنرم افزاررایانهسرورمجازیتبلتموبایلزنجانتهرانایرانآلمانیونانگرجستانگرجستاندبیجهانهوافضاکشور كالا یابفروشگاه اینترنتی گروه بین المللی آریاسان WikiPharmaAriaSunساختتولیدعملیاتی صنعتیتاسیس تجهیز نصب و راه اندازی و سرمایه گذاری هوا فضا بازرگانی بین المللی پژوهشی صنعتیبازرگانی پزشكی دامپزشكی بهداشت دارو درمانسلامت فناوری اطلاعات و رایانه هواپیماییگردشگری طراحی لوگو طراحی استیکر کمپین تبلیغاتی اخبار علمی و پژوهشی اخبار سیاسی اقتصادی تجارت بین المللی بورس و بازار سرمایه اخبار پزشکیگردشگری و میراث فرهنگی هوانوردی و گردشگری ورزشی و المپیک حوزه و دانشگاه قرآنی فرهنگ و هنر صنعت و تکنولوژی حوادث بانوان نرخ ارز و طلا و سکه صرافی ها وب سایت آرپی وب سایت کاراندیشه اهواز وب سایت پانا بیوتی پاک سمنسینره طبیعت زنده کیابهداشت پانابیوتی کلینیک صدف رادآریاسان مان آریاسان پادآریاسانسوکام آریاسان رزرواسیون توریستی بیکاریجوانورزش
آریاسان AriaSunكالایاب KalayabآریاسانبازارAriaSunBazarمدیكالاMediKalaگروه_آریاسانAriaSunGroup طراحی وب سایت تورهای تفریحی RP وب سایت تورهای زیارتی وب سایت تورهای تاریخی وب سایت تورهای اقامتی وب سایت تورهای فرهنگی پانا وب سایت تورهای طبیعی کاراندیشه اهواز وب سایت تورهای علمی نفت و پالایشگاه وب سایت تورهای ورزشی گاز وب سایت تورهای متبركه آب وب سایت تورهای نمایشگاهی سایت تورهای نمایشگاهی وب سایت تورهای سیاحتی سایت تورهای سیاحتی وب سایت تورهای لحظه آخر سایت تورهای لحظه آخر وب_سایت تورهای داخلی سایت تورهای تفریحی سایت تورهای داخلی سایت تورهای زیارتی اماكن تفریحی طراحی طراحی وب سایت سیتی نت طراحی سایت اماكن تفریحی زیارتی اماكن زیارتی طراحی وب سایت اماكن زیارتی سیتی نت طراحی سایت اماكن زیارتی اماكن سیاحتیسوپاك آریاسان طراحی وب سایت اماكن سیاحتی طراحی سایت اماكن سیاحتی اماكن تاریخی طراحی وب سایت اماكن تاریخی طراحی سایت اماكن تاریخی اماكن اقامتی طراحی وب سایت اماكن اقامتی طراحی سایت اماكن اقامتی اماكن فرهنگی طراحی وب سایت اماكن فرهنگی طراحی سایت اماكن فرهنگی اماكن طبیعی طبیعی اماكن طراحی سایت اماكن طبیعی طراحی وب سایت اماكن طبیعی علمی طراحی سایت اماكن علمی طراحی وب سایت اماكن علمی ورزشی اماكن ورزشی طراحی وب سایت اماكن ورزشی طراحی سایت اماكن ورزشی اماكن ورزشی ورزشیورزش طراحی سایت اماكن ورزشی سیما طراحی وب سایت اماكن ورزشیمتبركه اماكن متبركه طراحی سایت اماكن متبركه نمایشگاهی اماكن نمایشگاهی طراحی سایت اماكن نمایشگاهی طراحی وب سایت اماكن نمایشگاهی تفریحی تورهای تفریحی طراحی وب سایت تورهای تفریحی طراحی سایت تورهای تفریحی زیارتی سایت تورهای زیارتی طراحی سایت تورهای زیارتی طراحی وب سایت تورهای زیارتی تاریخی تورهای تور طراحی سایت تورهای تاریخی طراحی وب سایت تورهای تاریخی تورهای اقامتی طراحی سایت تورهای اقامتی طراحی وب سایت تورهای اقامتی فرهنگی طراحی سایت تورهای فرهنگی طراحی وب سایت تورهای فرهنگی طبیعی طراحی سایت تورهای طبیعی طراحی وب سایت تورهای طبیعی علمی طراحی سایت تورهای علمی طراحی وب سایت تورهای علمی طراحی سایت تورهای ورزشی طراحی وب سایت تورهای ورزشی طراحی سایت تورهای متبركه طراحی وب سایت تورهای متبركه نمایشگاهی تورهای نمایشگاهی سیاحتی طراحی سایت تورهای سیاحتی لحظه آخر تورهای لحظه آخر طراحی سایت تورهای لحظه آخر تورهای داخلی طراحی سایت تورهای داخلی طراحی وب سایت تورهای داخلی تورهای خارجی طراحی سایت تورهای خارجی طراحی وب سایت تورهای خارجی ساحلی کار طراحی سایت تورهای ساحلی شهری طراحی سایت تورهای شهری طراحی وب سایت تورهای شهری صحرانوردی طراحی سایت تورهای صحرانوردی طراحی وب سایت تورهای صحرانوردی كوهنوردی دریانوری طراحی سایت تورهای دریانوردی طراحی وب سایت تورهای دریانوردی هوانوردی طراحی سایت تورهای هوانوردی كروز كشتیهای كروز طراحی سایت تورهای كشتیهای كروز طراحی وب سایت تورهای كشتیهای كروز پروازهای داخلی طراحی سایت پروازهای داخلی پروازهای خارجی طراحی وب سایت پروازهای خارجی پروازهای لحظه آخر طراحی وب سایت پروازهای لحظه آخر ارزان طراحی وب سایت پروازهای ارزان خرید آنلاین طراحی وب سایت خرید آنلاین فروش آنلاین طراحی وب سایت فروش آنلاین خرید و فروش آنلاین فروشگاهی آنلاین طراحی سایت فروشگاهی آنلاین بلیط آنلاین طراحی سایت بلیط آنلاین اینترنتی طراحی سایت فروشگاه اینترنتی بلیط اینترنتی طراحی سایت بلیط اینترنتی > parscoders پارس کودرز


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری